mandag 9. januar 2012

Renne ved Langfjellsaksla.


Litt tidlig ferdig på jobb og et nydelig vær i dag. Med et lite håp om at litt av nysnøen som kom i går hadde landet på Kattfjoreidet ble det en liten utfart. Jeg har tidligere sett på en S-formet renne som kommer fra toppen like før Langfjellsaksla. Denne lå ganske urørt av vind i starten av det dårlige været i forrige uke. Dessverre hadde ikke snøbygene truffet riktig så godt på Kattfjordeidet. Over skoggrensa lå det 1-3 cm nysnø på hardt underlag. Fellene ville overhodet ikke sitte på underlaget. Etter to nestenskliturer måtte skiene av og beina brukes for å få feste. Det var et vanskelig føre både med og uten ski. Noen plasser var det hardt og vanskelig å sparke feste og noen plasser trødde man gjennom skara opp til lårene. Fjellrypa kakla fælt når jeg strevde meg oppover.Nesten oppe ved skaret til eggen ble det så pass mørkt, bratt og glatt at jeg vurderte det som best å snu. Stegjern hadde vært på sin plass i dag. Lite telemarksvinger på nedturen i dag. Men renna så fin ut den, så jeg kommer tilbake på et bedre føre. Tror det er best å gå opp renna til høyre på bildet og runde bak fjellknausen for så å komme ned den venstre renna


Renna til venstre ser veldig flott ut.

Månen ordner med stemning i fjellsida

Måneskinn inn over Kattfjoreidet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar