søndag 3. april 2016

Restitueringstur til Nordfjordtinden

Beina og kroppen var ikke så lysten på tur i dag etter gårsdagens anstrengelser. Men klesskiftet ble tatt ned fra tørkestativet og pakket ned i sekken i beredskap. Ute skinte sola og de første skirapportene begynte å tikke inn på facebook. Til slutt var det ikke til å holde ut. Det ble sein avgang til Nordfjorden og en rolig tur opp til Nordfjordtinden. Jeg fant ei relativ grei linje igjennom småkrsttet i starten som er ei lita utfordring. Det ble noen småstopp underveis for å lytte til den våryre rypa og nyte godværet. Jeg tror hele rypebestanden i Kattfjorden hadde party i krattet i Nordfjorden i dag.
Det var fin slush i stigninga opp til 500 meter og tørrere derfra og opp.
Nordfjordtinden er et forholdsvis lite brukt fjell og jeg er stort sett alene på turene hit, men i dag så jeg en eller  to stykker på vei ned. Det er mulig det er den strevsomme starten som holder folk unna, men det er blitt en av mine små favoritter som sjelden skuffer. Ei heller i dag. Fint føre og flott utsikt. Perfekt for restitusjon av kropp og sinn.

Vakker utsikt fra toppen.

Nordfjorden med Durmålstinden i bakgrunn.
Utsikt mot Sørfjorden


Mot Kattfjordeidet.

Eggen mot Blåskredtinden.



Mot Vasstinden med Likdalen og Isdalen

Her er det lett å la seg lure. Er det fast grunn eller skavel under skia?

Det så ut for at det hadde vært gode forhold på Middagstinden. Mange fine spor å se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar