onsdag 14. januar 2015

Tidlig ettermiddagstur i Tverrfjellsbotn.

Endelig spakna vinden som har herja så fælt de siste dagene. Jeg fikk skisug og måtte ta meg en tur opp på Kattfjordeidet for å se om det overhodet var noe løssnø igjen. Litt tidlig avslutning på jobb og jeg berget akkurat lys på oppoverturen. Det var så fine bilder og rapport om fine forhold i dalen mellom Tverrfjellet og Skittentinden på søndag at jeg hadde et bittelite håp om noen svinger. Jeg har ikke gått opp den veien før, så ok tur på en dag med hardt føre overalt.Men han som styrer spakene hadde nok også sett bildene fra helgas tur. Jobben var tydeligvis gjordt grundigere nå. Bare ryggene etter skisporene fra søndag lå igjen enkelte plasser. Kun ned sida mot 466 vannet fant jeg fine forhold og litt belønning for turen. Ellers var det stort sett hardt og gjennomslagsskare. Jeg tror nok at det var en god del fine sider som enda hadde gode forhold, hvis man hadde vært tidligere på dagen og utforsket litt. Å vase rundt i fjellsidene med hodelykt på leit etter pudder er ikke det helt store.
Fint med skitur i litt mildere temperatur og uten vind, nå er det bare nysnøen som mangler.


Start fra  samme plass som avgang til Tverrfjellet
Opp mellom Tverrfjellet og Skittentinden er det et utrolig flott alpint område.

Kun ryggene igjen av Tor Edgards spor fra søndagen.

Over 466vannet lå det enda en del snø, nå med et lite kjekslag oppå.

Lyset borte og på tide å komme seg ned igjen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar